Get Adobe Flash player

Методичний супровід

Ремонт ноутбука своими руками. Быстрый и гарантийный ремонт ноутбуков. Срочный ремонт ноутбуков. Ремонт компьютеров на дому. Быстрый ремонт компьютеров своими руками. Настройка и ремонт компьютеров. Java уроки для начинающих. Лучшие java уроки. Учим язык Java с нуля. Обзор смартфонов samsung. Качественный обзор смартфонов samsung galaxy. Обзор смартфона samsung galaxy s4. Фото картинки приколы. Самые новые картинки приколы. Лучшие приколы картинки. Скачать аддоны для wow. Самые новые аддоны для wow скачать. Скачать аддоны для wow быстро и без реги. Видео уроки python. Лучшие python уроки. Учим язык python с нуля. Скачать шаблоны для Joomla. Самые новые joomla шаблоны. Бесплатные шаблоны для Joomla.

Вхід на сайт

Статистика сайту

Відвідувачі
1
Статті
310
Перегляди статей
983795

Розвиток та результативність позашкільних закладів міста

У системі безперервної освіти значне місце належить позашкільній освіті, яка у сучасних умовах створює додаткові можливості для духовного, інтелектуального і фізичного розвитку дітей та підлітків. Позашкільнінавчальні заклади – це потужне виховне середовище, в якому формуєтьсяособистість дитини.

Мережа позашкільних навчальних закладів м. Дніпропетровськаздійснює свою діяльність відповідно до Закону України «Про позашкільнуосвіту».

У місті функціонує 21 позашкільний навчальний заклад, 6 з яких –міського і 15 – районного підпорядкування. З них: 12 закладів – художньо - естетичної творчості, 2 – станції юних натуралістів, 3 – станції юних техніків, 1 – туристсько-краєзнавчої творчості, 1 – військово-патріотичного напряму (навчальний центр допризовної підготовки), 1 – центр фізичної підготовки, 1 – флотилія юних моряків і річковиків.

З метою забезпечення варіативності, доступності позашкільної освітидля дітей та молоді міста, надання інформаційно-методичної, організаційноїпідтримки діяльності позашкільних навчальних закладів рішенням міськоїради від 24.12.2008 № 12/41 була затверджена Програма розвиткупозашкільної освіти у місті Дніпропетровську на 2009-2012 роки.

Для забезпечення прав дітей на доступність здобуття якісноїпозашкільної освіти протягом 2009-2012 років освітянам міста вдалосяоб’єднати зусилля позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладівнавколо збереження та розширення мережі гурткової роботи – з 2 479гуртків у 2009 році до 2 869 у 2012 році, до яких залучено 45 800 чоловік(56,4%) учнівської молоді міста.

На сьогодні у позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладахзалучають дітей до роботи різноманітні гуртки та секції:

  • 1143- художньо-естетичного напрямку, які охоплюють 17 338 дітей (37,8%;);
  • 512 - спортивного напрямку, які охоплюють 9 035 дітей (19,7%);
  • 351 – науково-технічного напрямку, які охоплюють 5 359 дітей (11,7%);
  • 133 – еколого-натуралістичного напрямку,які охоплюють 2 104 дитини(4,5%);
  • 166 - туристсько-краєзнавчого напрямку, які охоплюють 2 841 дитину (6,2%);
  • 221 – інших напрямків, які охоплюють 9 123 дитини (19,9%).

На базі 21 позашкільного навчального закладу працюють досвідченіпедагоги, серед яких:

  • 1 заслужений працівник культури України (Терленко В. М. -керівник народного ансамблю танцю «Цвітень» міського Палацу дітей таюнацтва);
  • 1 заслужений працівник освіти України (Герліванова І.А. – директорДитячо-юнацького центру«Штурм» Жовтневого району);
  • 1 почесний працівник туризму України (Осипенко О.В. – директорДитячо-юнацького центру Бабушкінського району);
  • 3 заслужені вчителі України (Степаненко О. К. – керівник гуртка «народні ремесла» Дитячо-юнацького центру Бабушкінського району, Лисов Г. Ф .та Милокостова Л.О.- тренери з морського багатоборства міської флотилії юних моряків і річковиків);
  • 49 - відмінників освіти України;
  • 59 - керівників гуртків – методистів.

Усього у позашкільних закладах працюють 567 педагогів. З них:

  • 367 (64,7%) - мають повну вищу освіту (спеціаліст);
  • 45 (7,9%) – базову вищу освіту (бакалавр);
  • 124 (21,8%) – неповну вищу освіту (молодщий спеціаліст);
  • 31 (5,4%) – середню загальну освіту.

При цьому 119 педагогів є пенсіонерами (20,9%). Для забезпеченнянавчально-виховного процесу також залучаються 127 педагогів-сумісників(22,3%).

42 колективам, які очолюють досвідчені педагоги, присвоєно почеснезвання «зразковий» (у 2009 році таких колективів налічувалось 16).Усі колективи беруть участь у всеукраїнських конкурсах та фестивалях, багато з них є лауреатами та переможцями міжнародних конкурсів.

Позитивним зрушенням позашкільної освіти 2009-2012 років єзалучення значної кількості дітей та молоді міста до довгостроковихкомплексних проектів: «Ярина» (народознавчий), «Проліски» (екологічний),«Сонячні грона» (естетичний), «Степова Еллада» (технічна творчість,туризмта краєзнавство»), які охоплюють усі напрямки сучасних педагогічнихтехнологій у позашкільний, позаурочний час. Так, проект-програма «Сонячні грона» через щорічний конкурсний фестиваль «Зоряне коло» в номінаціях: хореографія, вокал, циркове, фольклорне, джазове мистецтво, народні інструменти щорічно охоплює від 27000 до 32000 дітей на рівні навчальних закладів, районів та міста. Проект-програма «Проліски» щорічно спрямовує діяльність близько 11000 школярів та молоді міста на проведення всеукраїнських екологічних акцій у місті, презентацію досвіду екологічних об’єднань навчальних закладів на міському конкурсі «Екотворчість». Проект-програма інтелектуального розвитку дітей, підтримки талановитої молоді міста «Степова Еллада» спрямовує роботу Парламенту дітей та молоді міста та близько 7000 школярів-активістів, учасників громадських організацій.

У більшості позашкільних навчальних закладів створено сприятливі умови для навчання, виховання та розвитку дітей шляхом впровадження інноваційних та експериментальних програм (міський Палац дітей та юнацтва, Центр позашкільної роботи Жовтневого району та ін.), сучасних технологій (створення електронних скриньок, висвітлення роботи позашкільних навчальних закладів на сайті міського Палацу дітей та юнацтва), зміцнення матеріально-технічної бази (капітальний ремонт покрівель Палацу творчості дітей та юнацтва Ленінського району, міської станції юних техніків, міського Палацу дітей та юнацтва, капітальний ремонт приміщень та зовнішніх мереж міської флотилії, поточний ремонт майстерні Центру позашкільної роботи Жовтневого району, покрівлі Дитячо-юнацького центру Бабушкінського району), створюються гуртки військово-патріотичної виховання (Дитячо-юнацький центр художньої та технічної творчості Кіровського району, Будинок дитячої творчості Індустріального району).

У 2012 році прийнята Програма національно-патріотичного вихованнядітей та молоді м. Дніпропетровська на 2012-2016 роки, яка дає можливістьзалучити широке коло дітей до змістовного дозвілля у таборі національно-патріотичного виховання, участі у проведенні військово-спортивної гри«Зірниця», різноманітних заходів патріотичного спрямування.

Одним з надбань позашкільної освіти міста є щорічне заохоченняшкільних колективів – переможців міських конкурсів туристичнимисертифікатами на поїздки до історико-краєзнавчих місць України: містКиєва, Бахчисараю, Севастополя, Одеси.

Підсумки роботи багатопрофільних позашкільних закладів містазнаходять відображення у щорічних методичних посібниках: «Позашкільнаосвіта міста», «Творчі сходинки позашкілля», «Собори наших душ». До 235-їрічниці міста у 2011 році видано збірку творів талановитих дітей Дніпропетровська «Антологія юнацької мрії».

Однак поряд з позитивними зрушеннями є проблеми, які на цей часпотребують прийняття першочергових рішень.

У незадовільному стані перебуває будівля Центру позашкільної роботи«Альтаїр» Красногвардійського району; у зв’язку з аварійністю невикористовується під час навчальновиховного процесу будівля станції юнихтехніків та станції юних натуралістів цього ж району.

У місті функціонує тільки один профільний позашкільний закладтуристсько-краєзнавчого спрямування - Дитячо-юнацький центрБабушкінського району, що не дає можливості охопити туристсько-краєзнавчою роботою всіх бажаючих.

Із 21 позашкільного навчального закладу, які функціонують у районахміста, тільки у 4, підпорядкованих управлінню освіти та наукиДніпропетровської міської ради, працюють комп’ютерні класи, що невідповідає вимогам прийнятої у серпні 2010 року Державної цільової

програми впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року.

 

ЗАВАНТАЖИТИ ЦЕЙ МАТЕРІАЛ У ВИГЛЯДІ ПРЕЗЕНТАЦІЇ