Get Adobe Flash player

Методична робота

Снять квартиру посуточно. Быстро снять посуточно квартиру в казани. Снять однокомнатную квартиру посуточно. Помощь в получении ипотеки. Удобное получение ипотеки в сбербанке. Что нужно для получения ипотеки. Отопление частного дома. Как сделать отопление частный дом схема. Частный дом монтаж отопления. Восстановление жесткого диска. Быстрое восстановление информации с жесткого диска. Восстановление данных жесткого диска программа. Кредит с плохой историей. Быстрые кредиты онлайн с плохой историей. Срочный кредит с плохой историей. В какой сервер играть в WOW. Топ world of warcraft серверы. Wow серверы pandaria. Круглопалочный станок чертежи. Круглопалочный станок купить дешево. Самодельный круглопалочный станок. Кредит на покупку квартиры. На долго взять кредит на квартиру. Кредит на покупку квартиры.

Нові матеріали на сайті

Prev Next

19 вересня 2017 року відбулася методична…

19-09-2017 Hits:126 Новини Super User - avatar Super User

19 вересня 2017 року відбулася методична нарада для методистів позашкільних закладів міста за темою  "Сучасний інноваційний урок в позашкільному закладі"

19 вересня 2017 року відбулася методична нарада для методистів позашкільних закладів міста за темою "Сучасний інноваційний урок в позашкільному закладі" {gallery}myphotos422{/gallery}

Read more

Знаменні дати на І півріччя 2017 – 2018 …

11-09-2017 Hits:33 Поточна інформація ІМЦ Super User - avatar Super User

1 жовтня Міжнародний день музики. Відзначається щороку за рішенням Міжнародної музичної ради ЮНЕСКО з ініціативи Д. Шостаковича День працівників освіти. Відзначається щорічно в першу неділю жовтня відповідно до Указу Президента України №...

Read more

ПЛАН проведення міських конкурсів за дов…

11-09-2017 Hits:34 Поточна інформація ІМЦ Super User - avatar Super User

1. «Лідерський марафон» (для осередків шкільного самоврядування). вересень-травень Парламент 2 «Мій домашній улюбленець» вересень - грудень Екологічний центр 3. Вибори до Парламенту дітей міста. жовтень Парламент 4. «На крилах пісень» (традиційний міський фестиваль авторської пісні за участю школярів та учнівської молоді). жовтень оргмасовий відділ, ІМЦ 5. «Добро...

Read more

ЦИКЛ БЕСІД З НАЦІОНАЛЬНО – ПАТРІОТИЧНОГО…

11-09-2017 Hits:129 Патріотичне виховання Super User - avatar Super User

№ Назва Дата Виконання 1. Перше заняття«Україна на карті Європи» 01.09.17 – 08.09.17   2. «Моє улюблене місто на Дніпрі» 09.09.17 – 14.09.17   3. Тематичні заходи «Захисник України» 09.10.17 – 16.10.17   4. «25 жовтня – День визволення нашого міста» 23.10.17 – 29.10.17   5. «Гідність та свобода України» 20.11.17 -26.11.17   6. «Йде...

Read more

Театр эстрадної мініатюри «Інтермедія»

08-09-2017 Hits:876 Нагороди Super User - avatar Super User

2016-2017 н.р. {gallery}myphotos420{/gallery}

Read more

Методичні рекомендації щодо організації …

23-03-2017 Hits:280 Інформаційно-методичний центр рекомендує: Super User - avatar Super User

Методичні рекомендації щодо організації та проведення благодійної акції Парламенту дітей та юнацтва міста Дніпро «Шкільні лідери-дітям» ( з 2006 до 2016 « Діти-дітям»)   Закон України Про волонтерський рух. ЦейЗаконнабираєчинностіз1січня2010року.http://nadoest.com/zakon-ukrayini-pro-volontersekij-ruh Стаття 3. Основні напрями волонтерської...

Read more

Методичні рекомендації "Про роботуд…

23-03-2017 Hits:184 Інформаційно-методичний центр рекомендує: Super User - avatar Super User

Методичні рекомендації "Про роботудитячого та учнівського самоврядування в гуртках, клубах, дитячих об´єднаннях.   Відповідно до Законів України «Про позашкільну освіту» (2005 р.) та  «Про молодіжні та дитячі громадські організації» (1999 р.), 2001...

Read more

Методичні рекомендації щодо організації …

23-03-2017 Hits:165 Інформаційно-методичний центр рекомендує: Super User - avatar Super User

Методичні рекомендації щодо організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в осередках учнівського самоврядування. . Метою патріотичного виховання є становлення громадянина-патріота, готового самовіддано розбудовувати її, як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати ти її...

Read more

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо участі у п…

23-03-2017 Hits:132 Інформаційно-методичний центр рекомендує: Super User - avatar Super User

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо участі  у  першому  ( заочному ) турі міського  фестивалю -огляду моделей учнівського самоврядування «MAXIMA»  (« МАКСИМА»)   Працюючи над відеоматеріалом у  медіа-форматі  з досвіду  роботи  осередків учнівського самоврядування , рекомендуємо звернути...

Read more

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ФОРМУВАНН…

23-03-2017 Hits:168 Інформаційно-методичний центр рекомендує: Super User - avatar Super User

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ  ЩОДО   ФОРМУВАННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ  СОЦІАЛЬНО-ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ ( ЛІДЕРІВ УС) СТРЕСОСТІЙКІСТЬ ВІДПОВІДНО З ТИПОМ СПРИЙНЯТТЯ ІНФОРМАЦІЇ. Одних з нас найбільше дратують гучні звуки, інших – невдалі колірні поєднання, третє – незручна...

Read more

Вхід на сайт

Статистика сайту

Відвідувачі
1
Статті
178
Перегляди статей
515250

Суть процесу виховання, вибір ефективних методів виховання.

  • Виховання - цілеспрямований і систематичний вплив на свідомість, почуття і поведінку вихованців з метою формування у них відповідних якостей.
  • "Виховання... - це багатогранний процес постійного духовного збагачення і оновлення тих, хто виховується, і тих, хто виховує... єдність їхніх ідеалів, намагань, інтересів, думок, переживань." В. О. Сухомлинський

 

Методи виховання

 

Методи формування свідомості, впливу на почуття і волю особистості (словесно-емоційні)

  • переконання (коли за допомогою логічних побудов здійснюється вплив на свідомість);
  • навіювання (коли вплив здійснюється на підсвідомому рівні);
  • розповіді на етичні теми, пояснення, роз'яснення(: "Усі роблять так"), лекції, етичні бесіди, умовляння, інструктажі, диспути, доповіді, використання ефекту наслідування
  • позитивного прикладу ( батьків, вихователів, друзів, видатних людей (вчених, письменників, громадських діячів та ін.), героїв книг, фільмів..)

       Результатом цього впливу повинні бути знання, погляди, переконання.

 

  • Лише світогляд дає людині усвідомлення власного місця в світі і тим самим ґрунт під собою.... С.Гессен
  • "Важко привести до добра повчаючи, легше - прикладом." Сенека

 

Методи організації діяльності

  • Тренування - метод формування необхідних якостей особистості шляхом багаторазового повторення дій і вчинків учнів.
  • Привчання - метод, який забезпечує інтенсивне формування необхідної якості.
  • Педагогічна вимога (Вимога-порада. Вимога-довір'я. Вимога-прохання. Вимога-натяк. Вимога-схвалення.)
  • Керівництва / заохочення

Методи стимулювання (від лат. stimulo - збуджую, заохочую)

  • Заохочення / Схвалення / Змагання
  • Умовляння, що поєднує прохання з роз'ясненням і навіюванням
  • Пояснювально-репродуктивні, проблемно-ситуаційні, стимулювання, гальмування, , самовиховання.
  • Прийом виховання - це частина загального методу, окрема дія (вплив), конкретне поліпшення. (Приклад. Спілкування - засіб виховання, а репліка, порівняння - прийоми.)

Народна педагогіка:  фольклор (казки, легенди, пісні), етнографічні матеріали, народні виховні традиції, ігри й іграшки, народні молодіжні свята, досвід сімейного виховання та інш.

Виховання, створене самим народом і засноване на народних починаннях, має таку виховну силу, якої немає в найкращих системах, що грунтуються на абстрактних ідеях чи запозичені в іншого народу. К.Д. Ушинсъкий.

 

Усі, хто готується стати корисним громадянином, повинні спочатку навчитися бути людьми. М.І.Пирогов

 

Напрямки виховання: 

  •        інтелектуальне,
  •        фізичне,
  •        патріотичне,
  •        моральне,
  •        художньо-естетичне й екологічне,
  •        правового,
  •        трудове виховання в єдиному виховному процесі.

Колектив як форма виховання (групи людей общини, громади, сходи, козацькі круги, сім'я, трудові об'єднання, гуртки, союзи, фонди, партії, громадські організації; культурно-спортивні клуби, товариства, команди, ансамблі)

 

Інтелектуальне (розумове) виховання передбачає:

 

  • засвоєння системи знань, яка спроектована з відповідних навчальних предметів і містить перелік смислових елементів суспільного досвіду (фактів, понять, означень, теорем, законів, положень, правил, алгоритмів діяльності тощо);
  • розвиток пізнавального інтересу, творчої активності, мислення, раціональної організації навчальної праці;
  • розвиток критичного мислення, здатності усвідомлю вати та відстоювати особисту позицію;
  • вироблення вміння самостійно здобувати знання;
  • готовність до застосування знань, умінь в практичній діяльності;
  • формування особистісного світогляду - узагальненого розуміння всього світу в цілому на ґрунті великої кількості впорядкованих поглядів, переконань, ідеалів.

 

Побудова діалогу між вихованцем і вихователем

У діалозі реалізується:

 

  1. атмосфера довіри, поваги, співпереживання, обміну духовними цінностями;
  2. педагогічна підтримка вихованця у визначенні соціального значення і особистісного смислу об'єктів реальної дійсності;
  3. допомога учневі в уточненні власної мети діяльності, осмисленні можливостей її реалізації, шляхів подолання перешкод, самореалізації, самоконтролі, самоаналізі, самооцінці, самокорекції діяльності;
  4. стимулювання свободи творчості, співтворчості; успіху вихованця у виконанні обраної ним діяльності;
  5. поширення спілкування на всю сферу життєдіяльності;
  6. сприяння становленню індивідуального досвіду.

Важливими моральними цінностями, які визначають громадянську поведінку особистості, є совість, чесність, правдивість, свобода, рівність, справедливість, повага, толерантність, гідність, працелюбність, відповідальність та інші.

       Формування особистості передбачає не тільки рівень розвитку соціальних властивостей людини, а й виховання цінності, що виражає "ідеал людини, який у будь-яких умовах зберігає справжню людяність" (А.Швейцер).

       

Отже, найсуттєвішими рисами гуманістичної школи виховання є:

 

  1. особливе ціннісне ставлення до вихованця, визнання розвитку особистості (інтелектуального, фізичного, морального, естетичного, трудового) головним завданням школи, а становлення індивідуальності особистості - її головним результатом;
  2. гуманістичні моделі передбачають створення культурно-виховного середовища, у якому відбувається вільний вибір особистістю способів творчої самореалізації, її саморозвиток у гармонії із собою і суспільством;
  3. кожна виховна система веде власний творчий пошук змісту, методів, форм і засобів виховання; гуманістична спрямованість передбачає свободу і творчість як вихованців, так і вихователів;
  4. вихователь є наставником і другом дитини, він постійно враховує її потреби, допомагає набути природності (доброї, вільної, кмітливої), реалізувати можливості; підтримує кожного вихованця.
  • Саме виховання, якщо воно бажає щастя людині, повинно виховувати її не для щастя, а готувати до праці життя. К.Д. Ушинський
  • Виховання, головним чином, повинно засіяти наші серця корисними для індивіда й суспільства звичками. К.Гельвецій

 

Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молоді

 

  • Сім'я - перше джерело, з якого починається велика ріка почуттів і переконань.

Справжньою школою виховання щедрості, душевності і чуйності є сім'я: ставлення до матері, батька, дідуся, бабусі, братів, сестер є випробуванням людяності.В. О. Сухомлинський.

  • Знання вихованця повинно прийти до вихователя не у процесі байдужого його вивчення, а лише в процесі спільної з ним роботи і найактивнішої йому допомоги... А.С. Макаренко
  • Справжнє виховання тому і поєднує в собі науку і мистецтво, що об'єктивні закономірності соціального розвитку у жорстких рамках культури повинні залишити місце для індивідуальної своєрідності, свободи особистісного "я", становлення суб'єктності. К.Д. Ушинський

 

Суспільне виховання

 

Проблеми суспільного виховання вивчає соціальна педагогіка (лат. socium - суспільство).

 

Відмова держави і церкви від міцного союзу зовсім не означає, що світова школа відкидає вселюдські ідеали, закладені в релігії. Церква протягом багатьох віків, відповідаючи на питання "Як жити в світі?" зберігала і розвивала тенденції духовної культури, сприяла консолідації сил суспільства.