Get Adobe Flash player

Методичний супровід

Шпатлевка стен под обои. Быстрая шпатлевка стен своими руками. Стоимость шпатлевки стен. Штукатурка стен цена. Быстрая штукатурка стен своими руками. Отделка стен штукатуркой. Декоративная отделка стен. Качественная отделка стен декоративным камнем. Отделка стен своими руками. Мини токарный станок своими руками. Как сделать токарный станок своими руками. Настольный токарный станок своими руками. Облицовка дома кирпичом. Качественная облицовка дома кирпичом фото. Наружная облицовка дома. Как начать бизнес с нуля. Быстро начать бизнес без вложений. Начать бизнес с нуля идеи. Канализация в частный дом. Хочу сделать канализация своими руками. Водоснабжение и канализация дома. Строительство фундаментов цены. Быстрая строительство фундамента своими руками. Технология строительства фундамента.

Вхід на сайт

Статистика сайту

Відвідувачі
1
Статті
310
Перегляди статей
948331

Суть процесу виховання, вибір ефективних методів виховання.

  • Виховання - цілеспрямований і систематичний вплив на свідомість, почуття і поведінку вихованців з метою формування у них відповідних якостей.
  • "Виховання... - це багатогранний процес постійного духовного збагачення і оновлення тих, хто виховується, і тих, хто виховує... єдність їхніх ідеалів, намагань, інтересів, думок, переживань." В. О. Сухомлинський

 

Методи виховання

 

Методи формування свідомості, впливу на почуття і волю особистості (словесно-емоційні)

  • переконання (коли за допомогою логічних побудов здійснюється вплив на свідомість);
  • навіювання (коли вплив здійснюється на підсвідомому рівні);
  • розповіді на етичні теми, пояснення, роз'яснення(: "Усі роблять так"), лекції, етичні бесіди, умовляння, інструктажі, диспути, доповіді, використання ефекту наслідування
  • позитивного прикладу ( батьків, вихователів, друзів, видатних людей (вчених, письменників, громадських діячів та ін.), героїв книг, фільмів..)

       Результатом цього впливу повинні бути знання, погляди, переконання.

 

  • Лише світогляд дає людині усвідомлення власного місця в світі і тим самим ґрунт під собою.... С.Гессен
  • "Важко привести до добра повчаючи, легше - прикладом." Сенека

 

Методи організації діяльності

  • Тренування - метод формування необхідних якостей особистості шляхом багаторазового повторення дій і вчинків учнів.
  • Привчання - метод, який забезпечує інтенсивне формування необхідної якості.
  • Педагогічна вимога (Вимога-порада. Вимога-довір'я. Вимога-прохання. Вимога-натяк. Вимога-схвалення.)
  • Керівництва / заохочення

Методи стимулювання (від лат. stimulo - збуджую, заохочую)

  • Заохочення / Схвалення / Змагання
  • Умовляння, що поєднує прохання з роз'ясненням і навіюванням
  • Пояснювально-репродуктивні, проблемно-ситуаційні, стимулювання, гальмування, , самовиховання.
  • Прийом виховання - це частина загального методу, окрема дія (вплив), конкретне поліпшення. (Приклад. Спілкування - засіб виховання, а репліка, порівняння - прийоми.)

Народна педагогіка:  фольклор (казки, легенди, пісні), етнографічні матеріали, народні виховні традиції, ігри й іграшки, народні молодіжні свята, досвід сімейного виховання та інш.

Виховання, створене самим народом і засноване на народних починаннях, має таку виховну силу, якої немає в найкращих системах, що грунтуються на абстрактних ідеях чи запозичені в іншого народу. К.Д. Ушинсъкий.

 

Усі, хто готується стати корисним громадянином, повинні спочатку навчитися бути людьми. М.І.Пирогов

 

Напрямки виховання: 

  •        інтелектуальне,
  •        фізичне,
  •        патріотичне,
  •        моральне,
  •        художньо-естетичне й екологічне,
  •        правового,
  •        трудове виховання в єдиному виховному процесі.

Колектив як форма виховання (групи людей общини, громади, сходи, козацькі круги, сім'я, трудові об'єднання, гуртки, союзи, фонди, партії, громадські організації; культурно-спортивні клуби, товариства, команди, ансамблі)

 

Інтелектуальне (розумове) виховання передбачає:

 

  • засвоєння системи знань, яка спроектована з відповідних навчальних предметів і містить перелік смислових елементів суспільного досвіду (фактів, понять, означень, теорем, законів, положень, правил, алгоритмів діяльності тощо);
  • розвиток пізнавального інтересу, творчої активності, мислення, раціональної організації навчальної праці;
  • розвиток критичного мислення, здатності усвідомлю вати та відстоювати особисту позицію;
  • вироблення вміння самостійно здобувати знання;
  • готовність до застосування знань, умінь в практичній діяльності;
  • формування особистісного світогляду - узагальненого розуміння всього світу в цілому на ґрунті великої кількості впорядкованих поглядів, переконань, ідеалів.

 

Побудова діалогу між вихованцем і вихователем

У діалозі реалізується:

 

  1. атмосфера довіри, поваги, співпереживання, обміну духовними цінностями;
  2. педагогічна підтримка вихованця у визначенні соціального значення і особистісного смислу об'єктів реальної дійсності;
  3. допомога учневі в уточненні власної мети діяльності, осмисленні можливостей її реалізації, шляхів подолання перешкод, самореалізації, самоконтролі, самоаналізі, самооцінці, самокорекції діяльності;
  4. стимулювання свободи творчості, співтворчості; успіху вихованця у виконанні обраної ним діяльності;
  5. поширення спілкування на всю сферу життєдіяльності;
  6. сприяння становленню індивідуального досвіду.

Важливими моральними цінностями, які визначають громадянську поведінку особистості, є совість, чесність, правдивість, свобода, рівність, справедливість, повага, толерантність, гідність, працелюбність, відповідальність та інші.

       Формування особистості передбачає не тільки рівень розвитку соціальних властивостей людини, а й виховання цінності, що виражає "ідеал людини, який у будь-яких умовах зберігає справжню людяність" (А.Швейцер).

       

Отже, найсуттєвішими рисами гуманістичної школи виховання є:

 

  1. особливе ціннісне ставлення до вихованця, визнання розвитку особистості (інтелектуального, фізичного, морального, естетичного, трудового) головним завданням школи, а становлення індивідуальності особистості - її головним результатом;
  2. гуманістичні моделі передбачають створення культурно-виховного середовища, у якому відбувається вільний вибір особистістю способів творчої самореалізації, її саморозвиток у гармонії із собою і суспільством;
  3. кожна виховна система веде власний творчий пошук змісту, методів, форм і засобів виховання; гуманістична спрямованість передбачає свободу і творчість як вихованців, так і вихователів;
  4. вихователь є наставником і другом дитини, він постійно враховує її потреби, допомагає набути природності (доброї, вільної, кмітливої), реалізувати можливості; підтримує кожного вихованця.
  • Саме виховання, якщо воно бажає щастя людині, повинно виховувати її не для щастя, а готувати до праці життя. К.Д. Ушинський
  • Виховання, головним чином, повинно засіяти наші серця корисними для індивіда й суспільства звичками. К.Гельвецій

 

Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молоді

 

  • Сім'я - перше джерело, з якого починається велика ріка почуттів і переконань.

Справжньою школою виховання щедрості, душевності і чуйності є сім'я: ставлення до матері, батька, дідуся, бабусі, братів, сестер є випробуванням людяності.В. О. Сухомлинський.

  • Знання вихованця повинно прийти до вихователя не у процесі байдужого його вивчення, а лише в процесі спільної з ним роботи і найактивнішої йому допомоги... А.С. Макаренко
  • Справжнє виховання тому і поєднує в собі науку і мистецтво, що об'єктивні закономірності соціального розвитку у жорстких рамках культури повинні залишити місце для індивідуальної своєрідності, свободи особистісного "я", становлення суб'єктності. К.Д. Ушинський

 

Суспільне виховання

 

Проблеми суспільного виховання вивчає соціальна педагогіка (лат. socium - суспільство).

 

Відмова держави і церкви від міцного союзу зовсім не означає, що світова школа відкидає вселюдські ідеали, закладені в релігії. Церква протягом багатьох віків, відповідаючи на питання "Як жити в світі?" зберігала і розвивала тенденції духовної культури, сприяла консолідації сил суспільства.