Get Adobe Flash player

Відділи Палацу

Укладка ламината на пол. Быстрая укладка ламината своими руками видео. Укладка ламината по диагонали. Пробковое покрытие для пола. Качественная укладка пробкового пола. Пробковый пол плюсы и минусы. Смеси для выравнивания пола. Быстрое выравнивание бетонного пола. Выравнивание пола стоимость. Самоделки для дома. Лучшие самоделки для дома своими руками. Полезные самоделки для дома. Как обустроить кухню. Как обустроить маленькую кухню быстро. Как обустроить кухню фото. Как открыть свой магазин. Хочу открыть магазин с большим капиталом. Сколько стоит открыть магазин. Диван своими руками. Как сделать диван своими руками для дома. Диван своими руками чертежи. Дизайн маленькой кухни. Красивый дизайн интерьера кухни фото. Малогабаритные кухни дизайн.
Патріотичне виховання
Цикл бесід з національно – патріотичного виховання в Палаці
Методичка з національно - патріотичного виховання
Правові та концептуальні засади патріотичного виховання". Бібліотека методиста-координатора"
«Шляхи реалізації Концепції з національно- патріотичного виховання дітей та молоді в колективах Палацу»
«Іновації в патріотичному та громадському вихованні» Студія «Дизайну та декору» Керівник Рахманова М.Б.
Патріотичне виховання дітей
Формування патріотизму на заняттях з образотворчого мистецтва
Формування патріотизму на заняттях з образотворчого мистецтва (презентація)
Методичні рекомендації щодо організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в осередках учнівського самоврядування
Центр художньо-творчого розвитку
Зразковий ансамбль сучасної пісні "Співаночки"
Фотогалерея Зразкового ансамблю сучасної пісні "Співаночки"
Нагороди колективу
Група break dance "Chillout"
Фотогалерея групи break dance "Chillout"
Нагороди колективу
Зразковий колектив сучасної хореографії "Пірует"
Фотогалерея зразкового колективу сучасної хореографії "Пірует"
Нагороди колективу
Студія сучасної хореографії «Грандіс»
Фотогалерея студії сучасної хореографії "Грандіс"
Нагороди колективу
Творче об'єднання "Метроном"
Фотогалерея молодіжно-творчого об'єднання "Метроном"
Нагороди колективу
Театр Танца "BREAZE"
Фотогалерея театру танця "BREAZE"
Нагороди колективу
Циркова студія "Трюк"
Фотогалерея циркової студії "Трюк"
Нагороди колективу
Шоу-кліп театр «Будьмо разом»
Фотогалерея шоу кліп театра "Будьмо разом"
Нагороди колективу
Дитячий музичний театр «Браво»
Нагороди колективу
Фотогалерея Дитячого музичного театру «Браво»
Театр эстрадної мініатюри «Інтермедія»
Центр національного виховання та української культури "Коло калинове"
Зразковий Центр української культури "Коло калинове"
Зразковий колектив - гурток декоративного розпису
Майстерня «Народна вишивка»
Студія розпису по тканині "Батік"
Майстерня "Нанизування та плетіння прикрас із бісеру"
Народний ансамбль танцю України "Цвітень"
Фотогалерея Народного ансамблю танцю України "Цвітень"
Нагороди колективу
Художньо-технічний відділ
Дитяча анiмацiйна студiя "GRIM"
Гурток «Юні конструктори приладів радіоелектроніки»
Гурток «Радіоелектронне конструювання»»
Обчислювальна техніка та програмування
Нагороди колективу
Студія дизайну та декору
Фотогалерея Студії дизайну та декору
Авіамодельний гурток
Гурток "Художні майстерні"
Судномодельний гурток
Зразковий театр моди "Креатив"
Фотогалерея зразкового театру моди "Креатив"
Нагороди колективу
Дизайн та коструювання одягу
Фотогалерея студії Дизайн та коструювання одягу
Майстерня образотворчого мистецтва “Дивограй”
Гурток "Сад ідей"
Гурток «Сім кольорів»
Гурток «Фабрика ідей»
Еколого-гуманітарний відділ
Екологічний центр
Зразкова студія образотворчого мистецтва
Фотогалерея колективу "Изостудія"
Нагороди колективу
Парламент дітей міста
Редакція газети "Я"
Авторська творча студія Віктора Радіонова
Фотогалерея Авторської творчої студії Віктора Радіонова
Нагороди колективу
Студія комплексного естетичного виховання
Психологічний центр "Психолог і Я"
Адреси і телефони районних позашкільних навчальних закладів

Вхід на сайт

Статистика сайту

Відвідувачі
1
Статті
318
Перегляди статей
1023559

Формування патріотизму на заняттях з образотворчого мистецтва

КПНЗ МІСЬКИЙ ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА

ЗРАЗКОВА АRT-CТУДІЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

СТУДІЯ КОМПЛЕКСНОГО ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Керівник: Данович Світлана Анатоліївна

Тема виступу на педагогічній нараді 02.02.2016:

Формування патріотизму

на заняттях з образотворчого мистецтва

м. Дніпропетровськ – 2016

ФОРМУВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ

НА ЗАНЯТТЯХ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Патріотичне виховання - це сфера духовного життя,

яка проникає в усе, що пізнає, робить,

до чого прагне, що любить

і ненавидить людина, яка формується.

(В. О. Сухомлинський)

Враховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції. Головним завданням патріотичного виховання є формування патріотизму, а на сучасному етапі становлення української державності ця проблема набуває особливого значення.

 

Так склалося в історії людства, що кожен народ від покоління до покоління, із віку в вік передає свою  любов  до  рідного  краю,  повагу  до  його історичного минулого  й  збереження  традицій,  свій  життєвий  досвід,  пізнання  секретів  майстерності  й  розуміння  краси. Саме так створюється історія матеріальної та духовної культури нації, народу, формується його самосвідомість і патріотизм

 

Об’єкт обговорення – процес патріотичного виховання молодших школярів у гуртковій роботі з образотворчого мистецтва.

Для забезпечення успішного формування ціннісних орієнтирів, національно-патріотичної свідомості, потреби в творчій самореалізації  дітей молодшої вікової категорії у гуртковій роботі з образотворчого мистецтва необхідно забезпечити сукупність таких умов:

-поєднання методів національно-патріотичного виховання з оптимальними прийомами  і засобами різних форм навчання;

-формування  позитивного та раціонального типу відносин між дітьми у колективі;

-створення розвиваючого середовища на уроках образотворчого мистецтва шляхом збагачення їх змісту характерними для дітей видами діяльності;

- інтеграція знань  з образотворчого мистецтва у специфічно дитячі види діяльності та життєдіяльність в цілому;

- формування  комунікативних,  проектних, творчих типів діяльності;

 

формуванням навичок роботи з різноманітними ресурсами: довідковою літературою,  інформаційними  мережами,  репродукціями   творів мистецтва тощо;

- опанування знань, умінь та навичок в образотворчій діяльності різного рівня складності.

 

Програмою з образотворчого мистецтва  пропонуються теми, які знайомлять  дітей із українським національно-декоративним  мистецтвом, народними промислами,  з творами українських митців. Заняття допомагають дитині увійти у світ творчості і краси, долучитися до скарбів художньої культури, плідно сприяють розвитку її емоційно-чуттєвої сфери, поглиблюють знання, і головне - виховують потребу у збереженні та примноженні духовного та матеріального багатства українського народу, готовність до захисту національних інтересів України.

 

Українська мистецька спадщина володіє великим потенціалом,

який можна використовувати на заняттях:

художні твори українських авторів;

мистецькі твори світових майстрів класиків;

наочні засоби, зроблені самим учителем;

методична наочність друкованого (видавничого) характеру;

родинні реліквії.

 

Які  засоби допомагають втілити  ідеї національно – патріотичного виховання на уроках образотворчого мистецтва?

1. Природні (усі натуральні об'єкти, що існують у незмінному природному стані).

2. Текстові (поезія, казки, прислів’я, історичні довідки, що не тільки несуть додаткову інформацію, а й стимулюють пізнавальний інтерес до культури та мистецтва).

3. Ілюстративні (художні, графічні, схематичні, фотографічні способи фіксації).

4. Технічні (мультимедійна дошка, аудіо- та відеозаписи, комп'ютерні програми).

 

Відомий педагог О. Вишневський виділяє три етапи розвитку патріотичної свідомості дитини та людини взагалі:

1. Етап раннього етнічно-територіального самоусвідомлення є основою, фундаментом патріотичного виховання і здійснюється переважно в батьківській родині та в школі. Він припадає на дошкільний і молодший шкільний вік. На цьому етапі формується почуття патріотизму.

2. Етап національно-політичного самоусвідомлення, припадає на підлітковий вік, коли дитина з лона сім’ї та школи переходить у громадське середовище. На цьому етапі відбувається приєднання юнацтва до різноманітних дитячих й молодіжних громадських, політичних організацій і об єднань, які в змозі допомогти виховати сьогоднішнього школяра, завтрашнього громадянина України.

3. Етап державницько-патріотичного самоусвідомлення, коли поняття «національного» виходить за межі етнічності та сягає рівня державності. Характерними рисами даного етапу є вияв любові, поваги до своєї держави як головної мети нації.

 

Сучасна національна школа потребує нових підходів до виховання, зокрема до патріотичного. Починати його потрібно з дошкільного та молодшого шкільного віку. Діти цього віку найкраще піддаються вихованню (В.Сухомлинський), оскільки в цей час закладаються основи особистості, її майбутнього характеру. Надається спрямованість її розумового, морального та естетичного розвитку. Знання та вміння, накопичені дитиною в цьому віці, пізніше стають основою для формування стійких моральних звичок і переконань, високих життєвих ідеалів. У роботі з дітьми молодшого шкільного віку потрібно звертати увагу на їхні вікові особливості. Ці діти не мають сталих інтересів, власну ініціативу проявляють слабо, їхня увага нестійка. Вони потребують постійної допомоги та порад учителя в організації творчої діяльності. Мислення в дітей цього віку конкретно-образне, для них ще не властиві узагальнення та абстрагування. Їх захоплює все яскраве, цікаве, тому що вони мислять відчуттями, звуками, барвами. Це все необхідно враховувати. Тому заходи громадянсько-патріотичного змісту повинні логічно продовжувати заняття, мати певну систему, враховуючи принципи послідовності, наступності, зв’язку з життям, а також вікові та індивідуальні особливості школярів, їхні інтереси. Досвід засвідчує, що формування патріотичних почуттів у дитини починається від батька та матері, близьких людей, учителя, друзів, суспільства. Головними факторами виховання є природа, гра, слово, праця, спілкування, традиції, мистецтво, релігія, позитивний приклад – ідеал тощо.

 

Таким чином, патріотичні почуття входять до групи вищих почуттів. Через них виявляється емоційне ставлення молодшого школяра до самого себе, до навколишнього світу, до людей, до Батьківщини, до національних цінностей.

 

Образотворче мистецтво відображає дійсність у наочних образах, відтворює об'єктивно наявні властивості реального світу: об'єм, колір, просторовість, матеріальну форму предмета, світлоповітряне середовище тощо, зображує не тільки те, що доступне безпосередньому зоровому сприйняттю, але й передає розвиток подій у часі, певну фабулу, розгорнуту оповідь, розкриває духовний склад людини, її психологію. Ознайомлення з спадщиною минулого дозволяє учням глибше зрозуміти духовний, естетичний світ тих, хто жив і творив до нас, конкретно уявити спосіб життя, думки людей, систему цінностей попередніх епох. Пізнати та відчути взаємозв’язок між культурою, історією та змістом патріотичних відчуттів.

 

У візуальній презентації представлені роботи, виконання яких сприяло вихованню патріотичних почуттів. Це приклад колективної роботи наймолодших, присвячена святу Пасхи. А також, колективна робота, що виконувалася різновіковою групою у рамках святкового заходу у Будинку мистецтв на тему: «Україна - єдина родина. Мова і пісня у нас солов’їна…». Представлені роботи, присвячені народним традиціям та святам: «Різдво», «Івана Купала», «Святкова ніч»; роботи, що ілюструють культурну спадщину: пісні, казки, оповідання, легенди, тощо («Казка про котика та півника», «Козак Мамай», «Івасик Телесик»та інші). Наведені приклади творів, що відтворюють улюблені куточки нашого міста. Також, не оминули своєю увагою мої вихованці й останні події в Україні. Роботи Марії Берези та Марка Черечечі.(«Україна» та «Захисник»). Доречі, робота «Захисник» отримала 3-тє місце на обласнму конкурсі «Собори наших душ». Багато цікавих робіт із зображеннями образів людей у національному одязі. («Танок», «Україночка», «Біля тину» та інші). Присутні спроби намалювати ікону Богоматері.

 

Одним із завдань для всіх було створити малюнок для учасників АТО, діти з великою відповідальністю поставились до створення малюнків та листівок, які були дійсно щирими та відвертими. Ситуація, яка склалася у нашій країні на сучасному етапі розвитку держави, змінює світогляд школярів, руйнує стереотипну свідомість. На таких уроках формується почуття патріотизму, любові до свого народу, уміння аналізувати зовнішні та внутрішньополітичні умови та уміння самостійно адекватно оцінювати події, що відбуваються у державі і світі. Виховується почуття гордості, глибокої поваги до символів держави, іншої загальнодержавної та регіональної символіки та історичних святинь.

 

Образотворче мистецтво є специфічною формою пізнання навколишнього світу. У процесі художньої діяльності, потяг до якої закладено в глибинах людської психіки, формується художній світогляд. Наше завдання формувати світогляд дитини пов’язаний на глибинному рівні з рідною землею, культурною спадщиною предків, а значить, з патріотичними почуттями.

Корисні посилання

BannerFans.com

BannerFans.com

BannerFans.com

BannerFans.com

BannerFans.com

Created jtemplate.ru joomla modules