Get Adobe Flash player

Нові матеріали на сайті

Prev Next

Педагоги Палацу вітають всіх з Днем виши…

18-05-2017 Hits:4081 Новини Super User - avatar Super User

Педагоги Палацу вітають всіх з Днем вишиванки!

  Педагоги Палацу вітають всіх з Днем вишиванки!

Read more

Вихованці Зразкової школи студії сучасно…

05-05-2017 Hits:4675 Новини Super User - avatar Super User

Вихованці Зразкової школи студії сучасного танцю "Грандіс" відвідали виставку в Центрі української культури "Україна вишивана".

  Вихованці Зразкової школи студії сучасного танцю "Грандіс" відвідали виставку в Центрі української культури "Україна вишивана". Ознайомитись з виробами народної вишивки та традиціями українського народу.  

Read more

В Зразковій школі студії сучасної хореог…

05-05-2017 Hits:4626 Новини Super User - avatar Super User

В Зразковій школі студії сучасної хореографії "Грандіс" відбувся психологічний урок!

В Зразковій школі студії сучасної хореографії "Грандіс" відбувся психологічний урок!   Тема уроку "Яким я себе бачу через 5 років". Психолог вела діалог з дітьми на теми відносин в родині, стосунках в...

Read more

Напередодні проведення АРТ-ТОЛОКИ в Шко…

05-05-2017 Hits:4667 Новини Super User - avatar Super User

Напередодні проведення  АРТ-ТОЛОКИ в Школі лідерів відбулося практичне заняття за темою " Сценарна майстерність"

  Напередодні проведення  АРТ-ТОЛОКИ в Школі лідерів відбулося практичне заняття за темою " Сценарна майстерність"

Read more

ВІДБУВСЯ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ ДЛЯ УЧАС…

05-05-2017 Hits:4703 Новини Super User - avatar Super User

ВІДБУВСЯ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ  ДЛЯ УЧАСНИКІВ  ШКОЛИ ЛІДЕРІВ  ЗА ТЕМОЮ  " ПРИРОДА КОНФЛІКТІВ"

  ВІДБУВСЯ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ ДЛЯ УЧАСНИКІВ  ШКОЛИ ЛІДЕРІВ  ЗА ТЕМОЮ  " ПРИРОДА КОНФЛІКТІВ"

Read more

26 квітня 2017 року відбувся звітній кон…

03-05-2017 Hits:4932 Новини Super User - avatar Super User

26 квітня 2017 року відбувся звітній концерт у Цирковій шоу-студії «Трюк» під назвою «Трюк» збирає друзів»

  26 квітня 2017 року відбувся звітній концерт у Цирковій шоу-студії «Трюк» під назвою «Трюк» збирає друзів», в якому взяли участь юні вихованці циркових колективів міста Дніпро. Вихованці колективу демонстрували виконання...

Read more

22 квітня 2017 року відбувся майстер - к…

27-04-2017 Hits:5024 Новини Super User - avatar Super User

22 квітня 2017 року відбувся майстер - клас в студії комплексного естетичного виховання

  22 квітня 2017 року відбувся майстер - клас в студії комплексного естетичного виховання з теми "Акторська майстерність та сценічне виконання пісень" для дітей 6 років.   Діти опинялися на імпровізійних програмах телеканалов...

Read more

12 квітня в МПДЮ за ініціативою Парламен…

13-04-2017 Hits:5699 Новини Super User - avatar Super User

12 квітня в МПДЮ за ініціативою Парламенту дітей та юнацтва міста та за участю психолога Палацу І.Дірявко та коодинатора Парламенту, методиста Палацу Сальнікової О.О відбулося семінарське заняття

  12 квітня в МПДЮ за ініціативою Парламенту дітей та юнацтва міста та за участю психолога Палацу І.Дірявко та коодинатора Парламенту, методиста Палацу Сальнікової О.О відбулося семінарське заняття для учасників благодійної...

Read more

В Міському Палаці дітей та юнацтва прош…

10-04-2017 Hits:5929 Новини Super User - avatar Super User

В Міському Палаці дітей та юнацтва  прошли благодійні майстер-класи з писанкарства

В Міському Палаці дітей та юнацтва прошли благодійні майстер-класи з писанкарства   ДЯКУЄМО ЗА ЩЕДРІ СЕРЦЯ, ГАРНИХ ВСІМ СВЯТ!

Read more

ВІТАЄМО! Зразковий ансамбль сучасної піс…

10-04-2017 Hits:6062 Новини Super User - avatar Super User

ВІТАЄМО! Зразковий ансамбль сучасної пісні "Співаночки" з першими та другими місцями, зайнятими на V Всеукраїнському фестивалі-конкурсі "ІМПЕРІЯ ЗІРОК" 2017.

  ВІТАЄМО! Зразковий ансамбль сучасної пісні "Співаночки" з першими та другими місцями, зайнятими на V Всеукраїнському фестивалі-конкурсі "ІМПЕРІЯ ЗІРОК" 2017.   1 - Зразковий ансамбль сучасної пісні "Співаночки" (старша група) - 1 місце! 2 - Перетятько Юлія...

Read more

Вхід на сайт

Статистика сайту

Відвідувачі
1
Статті
250
Перегляди статей
877918

Методичні рекомендації щодо організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в осередках учнівського самоврядування.

Методичні рекомендації щодо організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в осередках учнівського самоврядування.

.

Метою патріотичного виховання є становлення громадянина-патріота, готового самовіддано розбудовувати її, як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати ти її національну безпеку, знати свої права і обов`язки, цивілізовано відстоювати їх, сприяти єднанню українського народу, громадянському миру і злагоді в суспільстві.

 

Мети патріотичного виховання можна досягти шляхом реалізації таких виховних завдань:

 

▪ утвердження в почуттях особистості патріотичних цінностей, поваги до культурного та історичного минулого країни

▪ виховання поваги до конституції країни, законів країни, державної      символіки;

▪ підвищення престижу військової служби як виду державної служби, культивування ставлення до солдата як до державного службовця;

▪ визнання й забезпечення в реальному житті прав дитини як найвищої цінності держави і суспільства;

▪ усвідомлення взаємозв`язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;

▪ формування етнічної та національної самосвідомості, любові до рідної землі. Держави, родини, народу;

▪ визнання духовної єдності населення усіх регіонів країни, спільної культурної спадщини та майбутнього;

▪ формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;

▪ формування мовної культури, оволодіння і вживання державної мови, як духовного коду нації;

 

Зміст героїко-патріотичного виховання передбачає глибоке розуміння природи учнів, їх індивідуальних рис і можливостей , повагу до особистості дитини, турботу про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва у навчально-виховному процесі.

 

Патріотичне виховання молоді здійснюється за напрямами:

 

державний – базується на забезпеченні державою системи героїко- патріотичного та патріотичного виховання;

соціальний – грунтується на вивченні норм моралі, Їх дотриманні, орієнтований на усвідомлення пріоритету загальнолюдських цінностей та інтересів, виховання шанобливого ставлення до культури, історії, мови, звичаїв і традицій народу;

військовий - передбачає вивчення військової історії країни, переможних битв, основних зразків техніки і озброєння Збройних сил, набуття початкових навичок користування ними, підвищення фізичної загартованості в інтересах підготовки до захисту Вітчизни;

психолого – педагогічний – грунтується на вивченні психологічних особливостей молоді. Урахуванні їх у процесі підготовки юнаків до військової служби, проведенні методичної роботи з узагальнення та поширення передового досвіду героїко – патріотичного виховання . вдосконаленні форм і напрямів цієї діяльності;

правовий – передбачає формування глибоких правових знань, прищеплення високої правової культури.

Процес патріотичного виховання здійснюється за допомогою різноманітних форм роботи, вибір яких залежить від змісту та завдань виховної роботи , вікових особливостей вихованців з урахуванням основних напрямів діяльності школярів.

 

Основними формами патріотичного виховання школярів є:

 

▪ інформаційно – масові ( дискусії, конференції, диспути, дебатні ігри, інтелектуальні аукціони, пізнавальні вікторини, подорожі до джерел рідної культури, історії держави і права, інтернет – газети, книги, альманахі);

▪ діяльнісно - практичні ( творчі групи, осередки, екскурсії, свята, флеш- моби, огляди – конкурси, олімпіади);

▪ інтегративні ( шкільні клуби , фестивалі, асамблеї, гуртки);

▪ діалогічні ( бесіди, консультації, « круглі столи» );

▪ індивідуальні ( доручення, творчі завдання, звіти, доповіді);

▪ наочні ( музеї, музеї-кімнати, виставкові зали, галереї, книжкові виставки, тематичні стенди, виставки дитячої творчості);

 

У процесі організації патріотичного виховання рекомендується дотримуватись таких принципів:

 

національної спрямованості – передбачає формування національної самосвідомості . виховання любові до рідної землі, свого народу, шанобливе ставлення до його культури;

гуманізації виховного процесу - вихователь зосереджує увагу на дитині як вищій цінності, враховує її вікові та індивідуальні особливості й можливості, не форсує її розвитку, спонукає до самостійності, задовольняє базові потреби дитини, виробляє індивідуальну програму її розвитку, стимулює свідоме ставлення до своєї поведінки, діяльності, патріотичних цінностей;

активності і саморегуляції – сприяє розвитку у вихованців суб`єктних характеристик; формує здатність до критичності й самокритичності . до прийняття самостійних рішень; поступово виробляє громадянську позицію особистості. Почуття відповідальності за її реалізацію в діях та вчинках;

відповідності культури – передбачає єдність патріотичного виховання з історією та культурою народу, ого мовою . народними традиціями та звичаями, які забезпечують духовну єдність, наступність і спадкоємність;

полікултурності – інтегрованість української культури у європейський та світовий простір, створення для цього необхідних передумов: формування у дітей та учнівської молоді відкритості, толерантного ставлення до культури. Мистецтва. Вірування інших народів; здатності диференціювати спільне і відмінне в різних культурах, сприймати культуру країни, як невід`ємну складову культури загальнолюдської;

▪ соціальної відповідальності – обумовлює необхідність узгодженості змісту і методів роботи патріотичного виховання, реальній соціальній ситуації, в якій організовується виховний процес.

Ефективність патріотичного виховання в учнівському самоврядуванні залежить від спрямованості, методів і форм його організації.

Пріоритетна роль відводиться активним методам, застосування яких грунтується на т демократичному стилі взаємодії, сприяє формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості. До таких методів відносяться :соціально-проектна діяльність, ситуаційно – рольові ігри, соціограма, метод відкритої трибуни, соціально – психологічні тренінги, інтелектуальні аукціони, ігри – драматизації, створення проблемних ситуацій та ситуацій успіху, аналіз конфліктів та моделей стилів поведінки.

 

Нормативні документи з питань національно-патріотичного виховання

        

           

Закони України

        

1. Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті, від 09.04.2015 № 314.

        

2. Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років, від 09.04.2015 № 315.

        

3. Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років, від 09.04.2015 № 316.

        

4. Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки, від 09.04.2015 № 317

 

  

Укази Президента України

        

1. Про заходи з відзначення у 2015 році 70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни № 169/2015

        

2. Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді №334/2015

        

3.Про День захисника України», від 14 жовтня 2014 року № 806

        

4.Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання молоді від 27.10.2009 № 3754/981/538/493

 

 

Листи Глави Адміністрації Президента України

1. Методичні матеріали для використання у проведенні інформаційно - роз’яснювальної роботи серед населення та військовослужбовців щодо встановлення Дня захисника України від 23.10.2014 № 02-01/3078

             

Спільний наказ Міністерства у справах сім’ї, молоді та спорту України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України, Міністерства освіти і науки України

        

1. «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання молоді» від 27.10.2009 № 3754/981/538/493

        

     

Накази Міністерства освіти і науки України

1. «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України» від 07.09.2000№ 439

        

2. «Про затвердження Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура») від 13.06.2012 № 687

        

3. «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді» від 27.10.2014 № 1232

        

4. «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах» від 16.06.2015 № 641

 

 

Листи Міністерства освіти і науки України

        

1. «Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014-2015 навчальному році» від 25.07.2014 № 1/9-376

        

2. «Про Всеукраїнську акцію «Лист пораненому» від 04.08.2014 № 1/9-392

        

3. «Про проведення Уроків мужності» від 13.08.2014 № 1/9-412

        

4. Про відзначення 70-ї річниці вигнання нацистських окупантів з України» з додатком «Методичні матеріали щодо вшанування 70-ї річниці вигнання нацистських окупантів з України» від 17.10.2014 № 1/9-543

        

4. Про організацію Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») в навчальних закладах від 17.02.2015 № 1/9-78

        

5. Щодо заходів з відзначення у 2015 році 70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни від 09.04.2015 № 1/9-188

        

6. Про відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня Перемоги над нацизмом у Європі від 23.04.2015 № 1/9-211

        

7. Щодо заходів з відзначення Дня захисника України від 25.09.2015 № 1/9-455

        

        

Накази, листи, рекомендації Департаменту освіти і науки Дніпропетровської ОДА , Управляння освіти та науки Дніпропетровської міськради.